Introduce yourself and your ride(s)

Bert Jan

Holy Modification Batman
Hey,

I asked Tim for a 'Holland' subboard and he made one right away! Thanks man!
So, here we can talk Dutch and start a little Dutch sub-community for trading/selling, swapmeets and stuff like that.

I'll kick it off:

Bert Jan, 30, Zwolle
cb550 tracker project:
http://www.dotheton.com/forum/index.php?topic=26406.0
http://www.dotheton.com/forum/index.php?topic=27268.0

Net afgestudeerd en nu druk bezig met het opstarten van "Outsiders", een (oldtimer) motorzaak in Zwolle.
Ik run de shop samen met m'n vriendin, Jene (Bons)
Het adres is Mussenhage 23 in Zwolle. Stuur een PM voor telefoonnummer en bel voordat je langs wilt komen. Making ends meet dus (nog) niet fulltime aanwezig.
Voor nu vooral CB500/550 reparatie en bezig met een cb550 tracker:

http://www.dotheton.com/forum/index.php?topic=39773.0

Daarnaast help ik m'n vriendin met haar cb200:

http://www.dotheton.com/forum/index.php?topic=32298.0

Verder is Joost ook bezig in de shop met z'n 750 bold'or. Zal ook hier wat foto's van posten.
 
OK I'll give it a go !

Raymond , 34, Hoogeveen.

Mijn eerste Café een jaar of 5 geleden gekocht in erbarmelijke staat, maar met lopend blok.
Foto-HKM36QL8-D.jpg


In de eerste periode erg budget opgebouwd, de velgen en spaken in de hammerite ::) ( maar het zit nu 4 jaar later nog ! )
Na een aantal kleine en grote wijzigingen staat ze er nu zo bij
Foto-QLRDKI7K-D.jpg


De voorrempartij van een Duc is pasgemaakt door Bert Jan van de openingspost.
Foto-KSLTHYNE-D.jpg


In de tussenliggende periode een Yamaha Virago omgebouwd met de Cafe Zero als inspiratie.
Foto-DEETEDER-D.jpg


Deze weer verkocht om mijn droommotor te kunnen betalen.... een Duc 750SS.
Hier met Super Light zit, en mijn zoon.
Foto-K4YSTXM8-D.jpg


Aangezien de 500 zo goed als af is ( voor zover dat kan bij een Café ... ) een CB750 K6 uit 76 gekocht.
Deze motor was van een goede vriend van mijn vader, en heeft 7 jaar achter in een boerenschuur stilgestaan.
Hier na de 1e wasbeurt.
Foto-YDQGUOXN-D.jpg


Het plan was deze origineel te restaureren, met M-stuur en Guiliari zit.
zoals deze ongeveer
Foto-OUGXAHS4-D.jpg

Maar de plannen zijn al weer iets gewijzigd.....
De lakset die ik via Eejbeej uit de Oe Es of Eej gekocht blijft, incl de zijkappen.
Foto-7IY8PLN7-D.jpg


Het frame ligt bij de poedercoater, en ook de velgen .......
Plan is nu op dit moment ongeveer, Lakset, koplamp oren, uitlaten origineel, zwarte velgen, guiliari zit ( al in huis ), geen of kleine knippers, geen of smal alu voorspatbord, kort alu achterspatbord.


en als deze af is ?.......
ach zelfs de Duc is niet heilig.....





Foto-S6WHHZQ3-D.jpg


:p :-X


Groeten Raymond
 
Zal me dan ook maar even voorstellen. Leuk om te zien dat we allemaal bij elkaar in de buurt wonen.
Ik ben dus Jorn, 25 jaar oud en kom uit Zuidwolde.

420805_383050411704983_1143832692_n.jpg


Samen met mijn vader bezit ik deze cb500f. Een 76-er welke nog geheel origineel is en ook zal blijven.
Vorig jaar zou ik 'even' de koppakking vervangen echter liep dit een beetje uit de hand. Blok eruit e.d. Is nu klaar om gespoten te worden, maar dit is 'vaders taak' waardoor het er vervelend genoeg maar niet van komt.

Mijn andere project is:

b8d0eca4.jpg

Een 1000sp met laag balhoofd en 'ronde cilinders'

Staat er inmiddels zo bij, maar daar kan en moet natuurlijk nog veel meer af ;)

580a69ce.jpg


Als het goed is krijg ik dit weekend mijn wielen terug, dan kan daar een mooi laagje zwart over.
Uiteindelijk zou ik er natuurlijk graag nog eens spaakwielen inzetten, maar laat 1 ding duidelijk zijn,
dit project is de eerstkomende tijd nog niet af ;)

Overigens zouden jullie me in tussentijd ook nog op die Cali E.V. die erachter staat tegen kunnen komen!

Leuk spul overigens ook die Duc Raymond, mijn maatje rijdt ook een 750ss.
Afgelopen zomer nog 2 weken mee door de alpen gereden.
 
He Jorn, tof dat je je hebt aangemeld en gepost! Binnenkort is de motorbeurs in hardenberg weer, en ook vehikel, dit keer in de ijsselhallen YAY! Misschien kan je daar spaakwielen scoren.. ik heb nog een setje van een cb550 liggen, als je eens wil passen, mn adres staat in de openingspost. Vette motor nog steeds die cb. Had em al gezien op Jene's facebook pagina, maar echt tof dat je hem origineel houdt.

Weet niet hoe en of je al ver bent met het blok, maar ik kan eventueel het blok laten ijs-stralen. Kost je dik 50 euro, maar is ie HELEMAAL schoon. VHT er overheen en klaar!
 
hallo :) ik ga mij even voorstellen hier op DTTH..mijn naam is Berend en ik zwerf al een tijdje hier en dear rond, beetje te snuffelen en inspiratie doen.
Vorig jaar mijn rijbewijs gehaald en sinds een halfjaar trotse eigenaar van een 72` CB450twin K5

sindsdien is er een hoop gebeurd.. veel onderhoud oa. nieuwe balhoofdlagers, voorvork hoessen, nieuwe CMS remklauw + rempomp, stalen remleidingen
kettingset, bougies, accu, rectifier, olie, carbs schoongemaakt en voorzien van nieuwe pakkingen, synchoon afgesteld, nieuwe bronze bussen in de achterbrug, nieuwe ''used'' stuurtje, originele achter spatlap en heb ook nog en kortgas van tomaselli die ik wil monteren en een vintage kenteken plaat voor op je spaatboord.

Momenteel wachtend op het antwoord van de makelaar of ik de sleutel krijg of niet, van een super huurwoning in het centrum van Dordrecht en dan kan ik eindelijk rustig beginnen aan een leuk cafe racer project. nu heb ik helaas heel weinig ruimte om te sleutelen wat af en toe beetje frustrerend is marj

grts Berend
 

Attachments

  • cb450-1.jpg
    cb450-1.jpg
    44.6 KB · Views: 1,160
  • cb450-2.jpg
    cb450-2.jpg
    69.3 KB · Views: 371
  • cb450-3.jpg
    cb450-3.jpg
    48.6 KB · Views: 1,317
  • cb450-4.jpg
    cb450-4.jpg
    255 KB · Views: 383
He Berend, goed dat je je hebt aangemeld! Mooi motortje, zuinig op zijn. Heb je de originele spulletjes nog?
 
Bert Jan said:
He Berend, goed dat je je hebt aangemeld! Mooi motortje, zuinig op zijn. Heb je de originele spulletjes nog?

thanks, ja ik bewaar alles netjes hehe, ben juist spares aan het verzamelen om een 2de zelf te bouwen in een Cafe vorm,

honda_cb350_cafe_racer.jpg

zo iets moet hij worden, dit is natuurlijk een 350 maar je snap het..:)
 
Nice! Als je spul nodig bent, volgende maand is er in Hardenberg een grote beurs en binnenkort Vehikel ook weer, in de ijsselhallen in Zwolle. Als je custom onderdelen of modificaties wilt kan ik je ook van dienst zijn.
 
Ontzettend toffe 450 heb je dordtracer. Heb toch wel een zwak voor oude Honda's. Mijn eerste eigen Honda was een C50. Heb nog steeds hier een blokje op de kast liggen.

@Bert Jan, thnx voor het aanbod. Wielen wacht ik nog mee, gaat sowieso nog een poosje duren, heb volgens mij nog geen 100 kilometer op die Guz gereden. Met een beetje geluk kan ik voor de winter nog wat kilometers rijden en dan kan in de winter de zaag in de achterkant.

Hier een shopje om een beetje een idee te geven welke kant ik uiteindelijk op wil. Zal nog wel de nodige jaren gaan duren, maar dat geeft allemaal niet.

e49e17fe.jpg


Voor wat betreft dat ijsstraler. Moet het blok zeker nog volledig in elkaar zitten, of?
Wellicht eens overwegen/overleggen hier. Pa gaat over het spuitwerk verder namelijk.
 
@Bert jan: ik hou dat zeker in gedachten.. waarschijnlijk ga ik ook naar de beurs om eff rond te snuffelen daar..

@Jorn: ik ben ook dol op guzzis., eigenlijk op bijna alles wat op Twins rijd.
 
Hey guys. Love the bikes.
I was born in Amersfoort, but have lived in Canada since I was two.
Gotta work on reading Dutch.
Can speak very well, but never learned to read in Dutch.

I have a '78 KZ650C2.
Had her for close to 30 years, and hope to never sell her.
The C2:

DSC07829.jpg


Just bought this '77 KZ650C1:

DSC08276.jpg


And have had this project going for a while, another '78 KZ650C2, 6 numbers off my 1st:

DSC05954.jpg



Rob Sintnicolaas
 
Welcome, and nice bike 78kz! Like the period styling!

Had my wheels back last week, so we sprayed the wheels and the hearts of the brakediscs in 2K primer today.
Will try to buy some paint this week...
 
K zal me ook even voorstellen :)

Jene, 24 en ik woon ook in Zwolle. Sinds een weekje is mijn cb200 in rijdende staat en bijna af, en dit is ook mijn eerste motor. Heb sinds het begin van dit jaar mijn rijbewijs, dus het werd eens tijd.
Heb hem samen met Bert gemaakt, het duurde even maar ben er heel erg blij mee. Het is een heel klein dingetje maar ik ben ook niet groot dus dat scheelt. :D

het begon ongeveer zo, Bert die hem de oude werkplaats in takelt:
vliegendemotor.jpg


en dit is een aantal weekjes geleden, nog zonder spatborden etc maar het idee is er:
Schermafbeelding2012-08-26om211508.png


oja, het hele topic van mijn cb staat hieronder in mijn handtekening.

En verder. In het dagelijks leven mag ik mij afgestudeerd illustrator noemen, maar in de praktijk komt dat vooral neer op rondhangen in berts werkplaats en 's avonds bijverdienen met biertjes tappen in de locale irish pub haha ::)
Dit weekend sowiezo te vinden in Hardenberg op de motormarkt, want ik (en velen met mij denk ik) heb een enorm zwak voor marktplaats, ebay, snuffelmarkten, rommelmarkten, vintage, tweedehands, kringloopwinkels en dat soort plekken.

Jeej! B-)
 
Afgestudeerd Illustrator.

Ik zeg waar blijft het DTT Holland logo ::) ( en ja het mag afgezaagd met een tulp, klomp of kaas )

Kom je CB'tje hopelijk snel een keer in het echt bewonderen in Bert zijn werkplaats
 
hoi ik ben jurgen en woon in veghel, heb een cb750F1 die stukje bij beetje wordt opgeknapt/opgehipt

mocht iemand een sleutelruimte weten bij mij in de buurt zou dat de boel een stuk versnellen ;)

ben evt beschikbaar voor tig laswerk(rvs/alu)
 

Attachments

  • klein (1).jpg
    klein (1).jpg
    202.8 KB · Views: 334
Bons said:
K zal me ook even voorstellen :)

Jene, 24 en ik woon ook in Zwolle. Sinds een weekje is mijn cb200 in rijdende staat en bijna af, en dit is ook mijn eerste motor. Heb sinds het begin van dit jaar mijn rijbewijs, dus het werd eens tijd.
Heb hem samen met Bert gemaakt, het duurde even maar ben er heel erg blij mee. Het is een heel klein dingetje maar ik ben ook niet groot dus dat scheelt. :D

en dit is een aantal weekjes geleden, nog zonder spatborden etc maar het idee is er:
Schermafbeelding2012-08-26om211508.png


oja, het hele topic van mijn cb staat hieronder in mijn handtekening.

Hej Jene,

Las onderstaand bericht op de CB4club nl, en dacht meteen aan jou CB.
Misschien leuk ? je eigen CB in een film ?

Bericht inhoud:
Hi,

Mijn naam is Lieke en ik mail u omdat wij met de voorbereidingen bezig zijn van een een nieuwe Nederlandse speelfilm die in het voorjaar in de bioscoop gaat draaien. Te weten ’app-defilm’.
Nu rijdt in deze film de hoofdrolspeelster rond op een motor. De regisseur zat hierbij te denken aan een 440 cb of een 350 cafe racer of iets in deze trend in het zwart. Er gebeurt niets raars met de motor, het gaat slechts om een aantal shots waarbij de hoofdrolspeelster komt aanrijden en weer vertrekt.

Nu is het budget niet bepaald groot voor deze film, maar ik hoopte op iemand die het leuk zou vinden dat zijn motor te zien zou zijn in de bioscoop. We kunnen eventueel bedrijfsnaam en logo opnemen in de aftiteling en premierekaarten regelen.

Wij beginnen as. donderdag al met filmen,
dus enige haast is geboden.

Het zou erg fijn zijn als u contact met mij op zou kunnen nemen per telefoon. op: 06-42331068

Ik hoop dat u het leuk zou vinden om mee te werken!

Vriendelijke groeten,

Lieke Geukers
 
Haha cool, maar denk niet dat dit voor mij wat wordt...naast dat het denk ik niet precies is wat ze zoeken (als ze specifiek opzoek zijn naar een zwarte cafe) zal ik er ook mee naar de filmlocaties moeten komen :p Gok dat dat vanaf zwolle beste ritjes zijn als je niet echt op de snelweg kan. En echt uitlenen zonder dat ik er zelf bij ben ofzo, hmmm denk niet dat ik daar voor in ben na al het werk wat er in zit. Zal vast goed gaan, maar you never know :)
 
Komen gewoon alleen maar Honda's bij hier ;)

c9b62f121bb711e2a77f22000a9e29a0_7.jpg


Voortgang van mijn project. Bijna uitgehard inmiddels dus binnenkort nieuwe banden erom!
 
Zo, mocht iemand naar mn werkplaats willen komen;

mussenhage 23 in Zwolle. Bel me even van te voren want ben er niet 24/7
nulzesvijftweenulzeseendrienulvier

ben net verhuisd met de hele zooi, zat eerst in een antikraakhal precies achter waar in nu zit. Ben me rot geschrokken van hoeveel onderdelen ik heb verzameld afgelopen tijd, dus wie maakt me los!? ;)

@Jurgen, veghel is net iets te ver he... ;)
 
Back
Top Bottom