collapse

* Laugh it up fuzzball

Refresh History
  • JustinLonghorn: Ha, believe it or not, I wear a Medium helmet.
    Today at 11:23:17
  • irk miller:
    Today at 11:24:11
  • JustinLonghorn: But I am limited on brands. I have a very round head.
    Today at 11:24:16
  • advCo: Nice, how does it fit?
    Today at 11:24:45
  • irk miller: Bell and Shoei are the best fitting brands I've found so far.
    Today at 11:24:48
  • irk miller: I love it.  It's a great helmet.
    Today at 11:25:03
  • advCo: I think my Bullitt is a Large.
    Today at 11:25:18
  • advCo: Dude is selling it for $80, with the visor and all
    Today at 11:25:35
  • irk miller: You can get them brand new for just over $100
    Today at 11:25:57
  • advCo: Yeah, it has a $150 photochromatic visor on it
    Today at 11:26:32
  • JustinLonghorn: My everyday helmet is a HJC modular deal.
    Today at 11:27:49
  • irk miller: That looks like the same helmet, shield and all.
    Today at 11:29:09
  • irk miller: THe photochromic shield is dark.  That pic you posted is the stock shield
    Today at 11:30:03
  • advCo:
    Today at 11:30:58
  • irk miller: Ah, right
    Today at 11:31:18
  • irk miller: Looks like that helmet is under $100 now.  So you're basically paying for the shield.
    Today at 11:33:34
  • advCo: Yeah, Figure its not a bad deal. The XL will probably be too big but I do like that helmet
    Today at 11:35:44
  • irk miller: I guess what I'm getting at is if it doesn't fit, not sure it's worth the price when you can get a new one for essentially the same price, just not the fancy shield.
    Today at 11:38:10
  • irk miller: But, I wear glasses that auto darken, so what do I know?  HAHA
    Today at 11:38:56
  • advCo: Haha yeah, may or may not be worth it. Going to measure my dome and see if the size will work
    Today at 11:40:07
  • advCo: Its not like I have a bike to ride right now anyways LOL
    Today at 11:42:12
  • advCo: I do like the idea of the auto darkening lenses though. I hate swapping visors/wearing sunglasses under my helmet
    Today at 11:43:16
  • Maritime: It's a paim but you can get a $10 stick on sun screen that goes inside if you want.
    Today at 11:50:47
  • Maritime: I have a bell and a L fits perfect.
    Today at 11:51:02
  • Maritime: Need to find a link to the screen, it rolls up in a little tube and then sticks on when you need it, comes off and rolls up for when you don't
    Today at 11:51:56
  • advCo: That's kinda nifty
    Today at 11:55:31
  • advCo: We are going out to  Big Bend at the end of Sept for some camping. I want to ride the BMW out.
    Today at 11:56:03
  • advCo: It's about 10 hours, would be my longest trip on a bike.
    Today at 11:58:14
  • Maritime: HA, 10 hours is short. try 32 in 2 days LOL. That's me going to Barber on 2 wheels ;D
    Today at 11:59:13
  • advCo: Yeah thats a long ass haul. I gotta work my way up to there HAHA
    Today at 12:02:46
  • advCo: I'm gonna try and reserve Sunday this weekend to play with the BMW. Kitchen punch list on Saturday
    Today at 12:03:20
  • JustinLonghorn: thinking about going with something like this in the shop to power those Advent Speakers I picked up:
    Today at 14:17:26
  • JustinLonghorn:
    Today at 14:17:45
  • JustinLonghorn: Holy huge picture. Sorry.
    Today at 14:22:06
  • Hurco550: Jussy, ive really liked my KALI brand helmet. Its high viz, but also very comfortable and fairly quiet. doesnt lift on the highway. THey dont have high viz yellow in medium anymore, but they do have high viz orange. Plus, its a $260 helmet marked down to $50.
    Today at 14:38:57
  • Hurco550: [link]
    Today at 14:39:01
  • JustinLonghorn: I have to wear a round shelled helmet.
    Today at 14:44:58
  • JustinLonghorn: Is it somewhat round?
    Today at 14:45:54
  • Hurco550: yep. ive got a round dome as well, only i wear an xl ususally
    Today at 14:47:39
  • advCo: Ahh I was looking for those the other day. I ended up buying the Bell off that dude.
    Today at 15:07:34
  • advCo: I figure for $80 I basically get the nice photo-chromatic visor for free, and I can re-line it for $30 if its too big.
    Today at 15:09:30
  • irk miller: That's very true
    Today at 15:20:41
  • advCo: Need to clean off my Bullitt and post it up
    Today at 15:23:41
  • Hurco550: i need to find a dual sport helmet too. Ive just been wearing my street lid all the time. If you ride behind jerrod, you need a roost sheild for sure ;)
    Today at 15:28:18
  • advCo: I'm tempted to buy one of the orange lids that you've got just for a street only lid
    Today at 15:32:23
  • advCo: Its cheap enough
    Today at 15:32:40
  • Maritime: Yep, I got my bell for 50 shipped and it was 200 new normally
    Today at 16:18:23
  • Maritime: It's the exact same helmet that save my noggin in the deer incident so I know it's good
    Today at 16:18:58
  • Maritime: Go to see the ankle guy tomorrow, hope I get good news
    Today at 16:19:21
  • advCo: Good luck man
    Today at 17:14:33

* Recent Pictures - click on picture to go to post

smoker.jpg
Posted by: stroker crazy
Yamaha RD350.jpg
Posted by: stroker crazy
Yamaha RD 400TZ replica.jpg
Posted by: stroker crazy
Suzuki TR500.jpg
Posted by: stroker crazy
kz strip mock up 007.jpg
Posted by: beachcomber
IMG_1706.JPG
Posted by: irk miller
lars.JPG
Posted by: stroker crazy
sf4.JPG
Posted by: stroker crazy
sf3.JPG
Posted by: stroker crazy
sf2.JPG
Posted by: stroker crazy
sf1.JPG
Posted by: stroker crazy
IMG_0567.JPG
Posted by: Rusnak_322
IMG_0569.JPG
Posted by: Rusnak_322
IMG_0570.JPG
Posted by: Rusnak_322
IMG_3643.JPG
Posted by: Rusnak_322
IMG_3632.JPG
Posted by: Rusnak_322
BSA.jpg
Posted by: vibration
DSC00119a.jpg
Posted by: Pete12
sm.JPG
Posted by: stroker crazy
IMG_1973.JPG
Posted by: beachcomber

www.dimecitycycles.com www.restocycle.com

www.bisonmotorsports.com

www.jadusmotorcycleparts.com www.Moto-Madness.com

www.speedmotoco.com www.cognitomoto.com

www.CITYLIMITMOTO.com www.townmoto.com

www.dimecitycycles.com