collapse

www.dimecitycycles.com

https://www.townmoto.com/collections/vanson-leathers


www.restocycle.com

www.CITYLIMITMOTO.com

www.jadusmotorcycleparts.com

www.bisonmotorsports.com

www.speedmotoco.com

www.lostapostlejewelry.com

www.cognitomoto.com

www.sparckmoto.com

www.Moto-Madness.com

www.pistonsociety.com

www.steeltowngarage.com


Author Topic: modified, aftermarket, or custom. nothing is safe (78 KZ1000)  (Read 52181 times)

Offline irk miller

  • DTT SUPPORTER
  • *
  • DTT BOTM WINNER
  • *
  • Posts: 7770
  • You've been mostly-dead all day.
Re: modified, aftermarket, or custom. nothing is safe (78 KZ1000)
« Reply #260 on: Jun 21, 2017, 08:22:29 »
Man.  At least you can tear it down in-frame. 

Offline Tune-A-Fishİ

  • DTT SUPPORTER
  • *
  • Posts: 6844
  • BOTM LOSER Proudly Deplorable
Re: modified, aftermarket, or custom. nothing is safe (78 KZ1000)
« Reply #261 on: Jun 21, 2017, 10:02:04 »
Don't want to bash APE but those clutches are SHIT! get it out and run a dang Barnett set.


Sent from my iPhone using DO THE TON
"I didn't come here and I ain't leavin"  Willie Nelson

"love hard, live fast, die fun" Kacey Musgraves

"Like a Wreckin Ball!" Eric Church

Offline doc_rot

  • DTT BOTM WINNER
  • *
  • DTT SUPPORTER
  • *
  • Posts: 1079
  • Oh the usual... I bowl, I drive around...
Re: modified, aftermarket, or custom. nothing is safe (78 KZ1000)
« Reply #262 on: Jun 21, 2017, 11:55:14 »
Don't want to bash APE but those clutches are SHIT! get it out and run a dang Barnett set.

Ill have to take a look at those. I have been reading that the OEM clutch plates are actually really good as well.

Offline canyoncarver

  • DTT SUPPORTER
  • *
  • Posts: 3541
  • 'hacking is learning'
Re: modified, aftermarket, or custom. nothing is safe (78 KZ1000)
« Reply #263 on: Jun 21, 2017, 12:19:28 »
I used a Barnett in my Z and it's happy.  I've always heard good stuff about stock too.  Tune, what have you heard is wrong with the APE clutches?

Doc, glad it didn't go south on you. 
--

YZF750/1000R The Fly
KZ 750 Twin
ZRX 1100
KZ400 The Rabbit
65 Norton, My damn Shovelhead chop, and an 86' FXR
more YZF750R's, the KZ's, a Zephyr750...and the unfinished 75' CB550 cafe.
--

Offline Tune-A-Fishİ

  • DTT SUPPORTER
  • *
  • Posts: 6844
  • BOTM LOSER Proudly Deplorable
Re: modified, aftermarket, or custom. nothing is safe (78 KZ1000)
« Reply #264 on: Jun 21, 2017, 15:13:25 »
I used a Barnett in my Z and it's happy.  I've always heard good stuff about stock too.  Tune, what have you heard is wrong with the APE clutches?

Doc, glad it didn't go south on you.

Stack the clutch plates on a hard surface and you will likely see the segments are not the same all around and I think the wear plates are too soft (grippy) and will chatter out of the box and burn up prematurely. They may be fine for drags but on the street I think you go with trusted old school Barnett and Valvoline 10/40 lol


Sent from my iPhone using DO THE TON
"I didn't come here and I ain't leavin"  Willie Nelson

"love hard, live fast, die fun" Kacey Musgraves

"Like a Wreckin Ball!" Eric Church

Offline Tune-A-Fishİ

  • DTT SUPPORTER
  • *
  • Posts: 6844
  • BOTM LOSER Proudly Deplorable
Re: modified, aftermarket, or custom. nothing is safe (78 KZ1000)
« Reply #265 on: Jun 21, 2017, 15:14:34 »
Oh Dang... I mentioned a brand of OIL!


Sent from my iPhone using DO THE TON
"I didn't come here and I ain't leavin"  Willie Nelson

"love hard, live fast, die fun" Kacey Musgraves

"Like a Wreckin Ball!" Eric Church

Offline Bozz

  • Posts: 700
    • not nearly cool enough website
Re: modified, aftermarket, or custom. nothing is safe (78 KZ1000)
« Reply #266 on: Jun 21, 2017, 21:01:02 »
I've had a Barnet clutch in my Z1 for 18 years with no issues.  I do not race it, however.
Barnet frictions, stock steels, Barnet springs & roller hearing throw disc.  Good to go.
Cheers!
-Bozz

(All opinions worth less than you paid for them!)

05 FZ6 - 99 ZRX1100 - 93 GSXR750 - 82 GL500 - 78 GL1000 - 77 KZ900 - 77 CX500 - 60 R60

Offline doc_rot

  • DTT BOTM WINNER
  • *
  • DTT SUPPORTER
  • *
  • Posts: 1079
  • Oh the usual... I bowl, I drive around...
Re: modified, aftermarket, or custom. nothing is safe (78 KZ1000)
« Reply #267 on: Jun 23, 2017, 03:48:41 »
Well its back together again. I'm starting to think it is indeed the clutch stack because when i removed a couple disks it easily shifted through the gears.

Offline doc_rot

  • DTT BOTM WINNER
  • *
  • DTT SUPPORTER
  • *
  • Posts: 1079
  • Oh the usual... I bowl, I drive around...
Re: modified, aftermarket, or custom. nothing is safe (78 KZ1000)
« Reply #268 on: Jun 23, 2017, 12:23:45 »
I'm headed down to LA this weekend. If you're at Born Free hopefully you'll see this bike in the grass lot.

Offline canyoncarver

  • DTT SUPPORTER
  • *
  • Posts: 3541
  • 'hacking is learning'
Re: modified, aftermarket, or custom. nothing is safe (78 KZ1000)
« Reply #269 on: Jun 23, 2017, 12:36:09 »
I'm headed down to LA this weekend. If you're at Born Free hopefully you'll see this bike in the grass lot.

Damn....I'd LOOOVE to make that show.  Have fun Doc, take lots of pics.  Your bike will be a hit there too.
--

YZF750/1000R The Fly
KZ 750 Twin
ZRX 1100
KZ400 The Rabbit
65 Norton, My damn Shovelhead chop, and an 86' FXR
more YZF750R's, the KZ's, a Zephyr750...and the unfinished 75' CB550 cafe.
--