Introduce yourself and your ride(s)

dan moet ik me ook maar even voorstellen!
mijn naam is Nick Bek, ik ben 24 jaar oud en woonachtig in Zwolle, net als Bert Jan en Jene (m'n buren ;)
ik heb al sinds 2008 mijn motorrijbewijs, en reed eerst rond op een Suzuki GSX600F uit 1998, Bert Jan en Jene noemden hem de snotklodder door de kleur :p

25082010059.jpg

(de motor achter Jene's motor)

Ik heb 2 maanden geleden een Honda CB650z uit 1980 gekocht en ben daar ontzettend blij mee!
Samen met Bert Jan ben ik de motor aan het ombouwen tot caferacer en gaat gaat tot op heden erg goed.
Bert Jan is ook bezig met de Honda CB500f van m'n vriendin, dat gaat ook een tof ding worden!
 
nicknonsense said:
ik heb al sinds 2008 mijn motorrijbewijs, en reed eerst rond op een Suzuki GSX600F uit 1998, Bert Jan en Jene noemden hem de snotklodder door de kleur :p

Hahahahah yep....sorry nick ;)
 
Ik zal dit topic maar even uit het stof trekken :)
momenteel ben ik aan het klussen aan een Gs550 '79.
alles ligt uit elkaar, maar zal proberen deze week wat foto's te posten
 
ik alleen hier anders heb ik dr een dagtaak aan.. op mf zitten ook alleen maar halven, dus dat schiet sws niet echt op :p
 
hallo iedereen zal me hier ook even voorstellen
ik ben bas de jong woonachtend in hoogezand en ben met onderstaande project bezig :
een cb 550 f uit 1976:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/297665/CB550-copperhead-1.html
 
copperhead said:
hallo iedereen zal me hier ook even voorstellen
ik ben bas de jong woonachtend in hoogezand en ben met onderstaande project bezig :
een cb 550 f uit 1976:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/297665/CB550-copperhead-1.html

He! Cool ding en welkom. Mocht je onderdelen, documentatie of kennis nodig zijn dan roep je maar!
 
Hey luitjes,

Ik ben Jeroen Dolstra, en kom uit Julianadorp, Den Helder.
Ik zit me al enige tijd te oriënteren naar wat voor een Honda CB ik ga kopen om aan te sleutelen. Misschien heeft iemand een suggestie voor mij, zijn er bijvoorbeeld motoren van deze serie die ik maar beter kan vermijden?

Ik ben zelf niet zo technisch aangelegd. Dit zal dan ook de eerste motor zijn waar ik aan zal sleutelen.
Zelf rij ik momenteel een Honda CBR 900 RR Fireblade uit 1998. Ik rij hier nu 2 jaar op en staat sinds kort te koop op marktplaats (http://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-honda/m640077161-honda-cbr-900-rr-fireblade-bj-1998.html)

Met een deel van de opbrengst zal ik gaan kijken naar een leuke oude honda CB om te gaan verbouwen (mag dus niet teveel kosten). De cafe racers hiervan zien er echt het tofst uit. En wat is er nou mooier dan rond rijden met je eigen creatie op een motor waarbij alles draait om jouw en de machine? :)

Ik zat zelf te kijken naar een Honda CB500Four, CB550, CB650 en CB750 (welke serie je moet hebben van deze heb ik geen idee van vanwege de verschillende specificaties).

Groetjes, Jeroen
 
ook welkom hier
de 4 modellen die je noemde zijn in mijn optie allemaal de moeite waard .denk dat het ligt wat je ermee wilt doen verder
de cb 650 is een beetje ondergeschoven kindje maar niks anders dan de rest .
echte kroegracers gaan voor de cb 750 waarschijnlijk
ikzelf heb een cb 550 uit 1976 en qua techniek is het een fijne motor om dingen mee te leren maar denk dat dit ook voor de andere modellen geldt
 
Hey Copperhead,

Dan ga ik me zeker goed focussen op wat ik koop. Ik kwam ook een hoop CX modellen tegen die toch redelijk goedkoop zijn t.o.v. de CB (zo op het eerste gezicht). Ook de moeite waard of voor een cafe racer is een CB toch wel beter? Las niet zulke beste dingen over de CX op youtube filmpjes. iets met dat een slechte machine is tenzij er een cafe racer van werd gemaakt etc.
 
cx als caferacer is wel apart daar rijden er niet veel van rond.op discovery hebben iemand eentje een keer gemaakt en dat zag er best mooi uit
 
Hoi!

De cb's op marktplaats worden de laatste maanden aangeboden als of het blok van puur goud is. Dat komt mijnsinziens door de enorme hype rondom caferacers. Programmas op Discovery helpen daar natuurlijk lekker aan mee. Allemaal niks mis mee, maar pas op wat je koopt. Het word steeds lastiger de fijne modellen voor een goeie prijs te vinden. Welke motor er 'beter' is voor een cafeproject hangt af van je smaak en bankrekening. CX kan ook, zit VEEL meer werk in. kan je beter een beetje extra uitgeven voor een CB, heb je tenminste goede basis.

De series die ik het fijnste vind, mede door de frames en blokken zijn de cb's van '71 tot '77. Vooral de 500 en 550 zijn heerlijke apparaten om aan te sleutelen. De CX heeft een maf blok en een heel lelijk frame waar je echt flink mee aan de gang moet vind ik, wil je er wat moois van maken.

Realiseer je van te voren heel erg goed dat een dergelijk project (mits je het goed doet) zeker 1000,- kost. Dat lijkt enorm veel, maar ik doe het grotendeels voor de kost en ervaring leert dat het voor minder niet lukt. Die 1000 is ex de aanschafwaarde. Frame kaal maken en poedercoaten, nieuwe spaken, nieuwe banden, ketting/tandwielen, misschien boveblok revisie, tank spuiten, zadel, verlichting, steps, kontje, lagertje hier en daar... het tikt snel aan.
Je kan natuurlijk ook een perfect lopend, 90% origineel motortje kopen waar weinig werk aan is, m-stuurtje en cafekontje erop en gaan. Net wat je wilt. Maar ik denk en hoop dat dat niet de bedoeling is?

Ik heb een motorwerkplaats in Zwolle en kan wanneer je dat wilt alle werkzaamheden voor je verzorgen die je zelf niet aandurft. Mocht je wat zien op MP ofzo, doe dan even een link van de advertentie voordat je daadwerkelijk voor 500,- oud ijzer naar huis zeult ;)
 
voor 1000 ex aanschaf doe je goed ik zit al op 1500 incl aanschaf van 150 euro

heb wel een link naar mn topic op motor-forum

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/297665/CB550-copperhead-1.html

geeft je een idee wat ik tot nu heb gedaan
en ben qua onderdelen nog niet klaar
 
copperhead said:
voor 1000 ex aanschaf doe je goed ik zit al op 1500 incl aanschaf van 150 euro

heb wel een link naar mn topic op motor-forum

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/297665/CB550-copperhead-1.html

geeft je een idee wat ik tot nu heb gedaan
en ben qua onderdelen nog niet klaar

Klopt, t word eerder meer dan minder. 1000 ben je kwijt als alles meezit. Maar dat zit het bijna nooit...
 
Hi,
Martijn is de naam, uit Utrecht.

Ik ben een paar jaar geleden begonnen op een Puch Monza en rij nu al weer een poosje vrolijk rond op een cb550.

De Monza staat nu binnen in onderdelen om wat aanpassingen door te voeren. Clip ons heb ik er al op, het zadeltje en de voetsteuntjes gaan de uitdaging worden.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    163.9 KB · Views: 705
  • image.jpg
    image.jpg
    589.2 KB · Views: 338
Back
Top Bottom